קרן היסוד 26, קריית ביאליק

עורך דין ביטוח לאומי

 

מדי חודש בחודשו, בין אם אנו עצמאים או שכירים, כולנו מפרישים מהכנסותינו למוסד לביטוח הלאומי. אנו עושים זאת מתוך אמונה כי ברגע האמת, בה בריאותינו לא במיטבה , אם כתוצאה ממחלה , מחלת מקצוע, תאונת דרכים, תאונה אישית ועוד… בזמן בו נזדקק לרשת הביטחון של הביטוח הלאומי, היא תספק לנו את הנחיתה הרכה בתקופות המורכבות ביותר של חיינו. ואכן, מדובר בתמיכה חשובה מאין כמותה הממתינה לאלו שיזכו לצלוח את הררי הבירוקרטיה והמורכבויות השונות שהתהליך טומן בחובו.

לא פעם, הדרך עשויה להיות רצופה אתגרים רבים. על אף שישנם תובעים שמצליחים לנהל את התהליך בכוחות עצמם, הניסיון מלמד שגישה זו מובילה לרוב לתוצאות לא מספקות. חוסר ידע והיכרות עם אופן התנהלות המערכת, היעדר ניסיון ומשאבי זמן מוגבלים, עלול לגרום למועמדים להתמודד עם דחייה או להסתפק בפחות מהמגיע להם בפועל. מכיוון שהחוקים והתקנות המסדירים תביעות ביטוח לאומי הם רבים ומשתנים תדיר, חשוב לפנות לייצוג משפטי מקצועי כדי למקסם את הסיכויים לתוצאה מוצלחת. במאמר זה, נבדוק מתי ומדוע כדאי לשקול להתייעץ עם עורך דין ביטוח לאומי בישראל וכיצד נמצא עורך דין אמין ומקצועי שיפיק עבורנו את המרב.

 

ייצוג עורך דין ביטוח לאומי בתביעה יכול לשנות את כל התמונה

תובעים רבים מתלבטים האם כדאי כלל להשקיע בייצוג מקצועי כדי להגיש תביעה. אלו מאמינים כי מדובר בסך הכול בשליחת טופס וכמה מסמכים רפואיים וכי הדברים יתנהלו מעצמם. המציאות בשטח אמנם, מספרת סיפור אחר לחלוטין. אלו כמה מהיתרונות המשמעותיים שעורך דין ביטוח לאומי יעמיד לרשותך בתהליך.

 

חקיקת הביטוח הלאומי מתפתחת ללא הרף

תביעות ביטוח לאומי בישראל כרוכות במספר עצום של נושאים, החל מקצבאות אבטלה וסיעוד וכלה בקצבאות נכות וקצבאות שאירים. הבנת המורכבויות המשפטיות הקשורות לכל סוג תביעה היא חיונית על מנת לבנות תיק חזק ולהבטיח את קבלת הפיצויים המרביים. עם זאת, החוקים והתקנות הללו הם רבים מספור ונתונים לשינויים תכופים, מה שהופך את המשימה הזו למאתגרת למדי לאלו שאינם בקיאים במגמות החקיקה העדכניות ביותר.

עורך הדין שלך יוכל להעניק לך ייעוץ שוטף ולבנות אסטרטגיה משפטית מקיפה הלוקחת בחשבון את הפסיקות החדשניות ביותר. ייתכן, למשל, שחווית פגיעה במקום העבודה, באופן שבעבר לא היווה חלק מהקריטריונים המזכים בפיצויים. ללא עורך דין שיעדכן בתקדימים חדשים שיכולים לשחק לטובתך, ייתכן מאוד שתוחמץ הזדמנות לשפר את סיכוייך לקבל פיצויים.

 

עורך הדין שלך יספק לך הכנה לקראת וועדות רפואיות

הופעה בפני ועדות רפואיות היא צעד מכריע בקביעת חומרת מצבך הרפואי. כדי להבטיח תוצאות מיטביות, נדרשת לא פעם היערכות מתאימה. עורך הדין שלך ינחה אותך כיצד לפנות אל הרופאים בוועדה ולהציג את מצבך באופן שיבהיר את הנחיצות בסיוע. עורך דין המתמחה בתחום נזקי הגוף יוכל לעתים קרובות להפנות אותך למומחים רפואיים מתאימים שיסייעו לך לנסח חוות דעת ראויות ומשכנעות ולמצות את המרב מהטיעונים שלך.

 

ייצוג בערעורים ובבתי הדין לעבודה

תמיד קיים הסיכוי שהתביעה תידחה ואף ערעור על הוועדה יידחה ,  או שתיפול טעות בקבלת ההחלטות של הוועדה הרפואית. ברגעים אלו, עומדת לרשותך הזכות להגיש ערעור. עורכי דין ביטוח לאומי מיומנים יכולים לייצג לקוחות בוועדות ערעורים רפואיות ובמידת הצורך בבית הדין לעבודה כדי לערער על החלטות שאינן צודקות.

 

טיפול בעיכובים בטיפול בתביעה

בשל היקף התביעות הרב, המוסד לביטוח לאומי עלול לחוות עיכובים בטיפול בתיקים. העיכובים הללו עשויים להכביד באופן ניכר על שגרת החיים, בעיקר כשהסיוע הכלכלי הוא קריטי על מנת לשמור על יציבות בתקופה המערערת הזו.

הבסיס הפיננסי החשוב שמעניקה קצבת הנכות וכספי הפיצויים, עשויים להשפיע באופן ניכר על יכולת הנפגע להשתקם, להחלים ולחזור לשגרה. כדי למזער עד כמה שניתן את הסבירות לקשיים כלכליים, עורך הדין שלך ינהל תקשורת מתמדת מול המוסד לביטוח לאומי ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי לזרז את התהליך.

 

כיצד בוחרים עורך דין ביטוח לאומי אמין?

כשזה מגיע לבחירה בנציג המשפטי שלך, ישנם היבטים רבים שראוי לקחת בחשבון. אלו כמה מהחשובים ביותר שעלינו לבחון כשאנו מחפשים אחר עורך הדין שייצג אותנו מול המוסד לביטוח הלאומי.

 

מומחיות וניסיון

חשוב לחפש אחר עו"ד נזקי גוף המתמחה בתביעות ביטוח לאומי ובעל רקורד הצלחות גבוה בתיקים מורכבים וקרובים לשלך. ככל שיש לו ניסיון רב יותר, כך הסבירות שיהיו לו הכלים להתמודד עם מורכבויות ותפניות לא צפויות בתיק גוברת.

 

היכרות עם החקיקה והתקנות העדכניות ביותר

על עורך הדין להיות בקיא בחוקי הביטוח הלאומי, התקנות, הפסיקות והתקדימים העדכניים ביותר כדי לספק ייעוץ מדויק, יצירתי ושפותח בפניך את כל האפשרויות שעומדות לרשותך.

 

יחס אישי ותקשורת יעילה

מדובר בתקופה מורכבת מאין כמותה בחייך. לכן, חשוב לוודא שעורך הדין שלך יהיה קשוב לצרכים שלך וזמין לך אל מול כל קושי שעשוי להתעורר. יש לוודא שעורך הדין שומר על תקשורת פתוחה ושקיפות ומסביר לך בסבלנות ובמדויק את כלל המורכבויות המשפטיות, סיכויי ההצלחה והתקדמות התהליך.

 

זה הזמן לרתום לצידך ייצוג משפטי מנצח

הגשת בקשה לקצבאות ביטוח לאומי בישראל עשויה להיות מסע מאתגר, המצריך לרוב מומחיות משפטית ענפה כדי לנווט בנתיבים הפתלתלים והמורכבים של המערכת. כפי שניתן לראות, פנייה לייצוג משפטי על ידי עורך דין מנוסה מגדילה משמעותית את הסבירות לתוצאה חיובית. מהגשת התביעה וההכנה לוועדות הרפואיות ועד לאחרון הערעורים, זוהי הכתובת החשובה ביותר שלך לאורך ההליך כולו.

עו"ד שרונה ברנבוים מביאה עמה שנים של ניסיון במימוש זכויות רפואיות וליוותה תובעים רבים מספור בהצלחה מול הביטוח הלאומי. עם בקיאות גבוהה בדיני הביטוח הלאומי, עם מחויבות גבוהה לרווחה שלך ועם תקשורת ישירה, פתוחה ורציפה, תלווה אותך עו"ד ברנבוים כל הדרך למיצוי הזכויות שלך. למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים כאן כעת.

 

 

שתף את המאמר: