קרן היסוד 26, קריית ביאליק

הגשת ערעור על אשפוז כפוי

אישפזו אתכם במוסד פסיכיאטרי בניגוד לרצונכם? זה הזמן להגיש ערעור!

אשפוז כפוי הוא אשפוז של אדם במוסד פסיכיאטרי ללא הסכמתו והוא ניתן במקרים שבהם אדם סובל ממחלת נפש חמורה ועלול לסכן את עצמו או את הסובבים אותו. על פי חוק טיפול בחולי נפש, תשנ"א 1991, מי שמוסמכים להורות על אשפוז כפוי במוסד פסיכיאטרי הם מנהל בית החולים הפסיכיאטרי, פסיכיאטר המחוז או בית המשפט. הגשת ערעור על אשפוז כפוי היא בהחלט אפשרית ונגישה עבורכם ומומלץ להגיש את הבקשה בליווי של משרד עורכי הדין המומחה בדיני נזיקין וזאת על מנת שתוכלו לקדם את התהליך ואף להגיש תביעה בבית משפט לצורך פיצוי במקרה הצורך. במאמר הבא נספק לכם פרטים על תהליך הגשת הערעור ועל הסיוע שאתם יכולים לקבל ממשרד עורכי דין מקצועי.

למי מגישים ערעור על אשפוז כפוי?

ערעור על אשפוז כפוי יש להגיש לוועדה הפסיכיאטרית המחוזית. ישנה ועדה כזו לכל מחוז והיא מתכנסת בכל שבוע לטיפול בערעורים. ליווי משפטי של עורך דין במקרה זה יכול לסייע לכם לקדם את השחרור מהאשפוז ולמצות באופן מלא את הזכויות שלכם. הוועדה המחוזית מורכבת משני פסיכיאטרים ועורך דין ואת הערעור יש להגיש בכתב תוך 10 ימים מיום קבלת צו האשפוז. הוועדה תדון בערעור ותקבל החלטה תוך 5 ימים מיום הגשתו. חשוב לציין כי גם על ההחלטה בערעור אפשר לערער וזאת ניתן לבצע מול בית המשפט המחוזי, עם הגשת מסמך ערעור רשמי.

מה צריך להיות רשום בערעור?

הגשת ערעור על אשפוז כפוי צריכה להיות רלוונטית למקרה שלכם, אך עם זאת יש מספר נושאים עליהם ניתן להתמקד בכדי לקדם את הערעור שלכם. נושא אחד הוא עמידה בתנאי חוק טיפול בחולי נפש. במידה והפסיכיאטר המחוזי לא עמד באחד או יותר מתנאי החוק, זו יכולה להיות טענה משפטית מוצקה בכדי להביא לכך שהערעור יתקבל. בנוסף לכך, אם האשפוז פוגע בזכויות שלכם או אינו הכרחי כדי להגן עליכם או על הסביבה שלכם, ניתן להשתמש בעניין זה בטענות שיופיעו בערעור. אנחנו במשרד עורכי דין שרונה ברנבוים מציעים לכם ליווי משפטי צמוד לכל תהליך הגשת הערעור, בין אם לא הגשתם ערעור כלל ובין אם כבר הגשתם ערעור לוועדה וקיבלתם דחייה ואתם מעוניינים להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי.

הגשת ערעור על אשפוז כפוי

לקבלת פרטים נוספים על תהליך הגשת ערעור על אשפוז כפוי, צרו איתנו קשר דרך מספר הטלפון המופיע באתר ואנחנו במשרד עורכי דין שרונה ברנבוים נספק לכם את כל הפרטים הרלוונטיים לתהליך שלכם. המשרד שלנו מנוהל על ידי עורכת דין שרונה ברנבוים, המעניקה ליווי משפטי למאות לקוחות בכל שנה במצבים של אשפוז בכפייה והגשת תביעות נגד מוסדות רפואיים בכלל ופסיכיאטריים בפרט.

שתף את המאמר: