קרן היסוד 26, קריית ביאליק

מימוש זכויות רפואיות ביטוח לאומי

סובלים מבעיה רפואית? זקוקים לייעוץ משפטי מול ביטוח לאומי?

זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי הן הזכויות של נפגעים ממחלה או מתאונה, אשר זכאים לקבלת קצבאות או הטבות מביטוח לאומי. מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי אינו פשוט ודורש ידע והבנה מעמיקה בכל הנוגע לתהליכי העבודה הפנימיים של המוסד לביטוח לאומי. על מנת לממש זכויות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי יש להגיש תביעה. התביעה יכולה להיותר מוגשת באופן עצמאי, או באמצעות עורך דין המתמחה בתחום הביטוח הלאומי. במאמר הבא נסקור את האפשרויות הקיימות להגשת התביעה ונתייחס להגשת תביעות בגין נכות זמנית ונכות לצמיתות.

מימוש זכויות רפואיות בליווי משפטי

המוסד לביטוח לאומי לא מקל על מימוש זכויות רפואיות מסיבות שונות וחשוב להכיר בכך כי לא כל הגשת תביעה תתקבל. עם זאת, מומלץ לעשות את המקסימום על מנת לממש את הזכויות שלכם ולקבל את ההכוונה המתאימה. התביעה לביטוח לאומי צריכה לכלול מסמכים שונים, כגון טופס תביעה, חוות דעת רפואית וכל מסמך רלוונטי אחר כגון דו"חות רפואיים ואישורים תעסוקתיים. לאחר הגשת התביעה, הנציגים מביטוח לאומי יעבירו את התביעה לוועדה רפואית ובוועדה הרפואית יערכו לכם בדיקה קלינית ויעבירו את חוות הדעת שלהם חזרה למוסד לביטוח לאומי, עד לקביעת האישור לזכאות או דחייה. ניתן לערער על קביעת הוועדה וניתן גם להגיש החמרה. את כל התהליך מומלץ לעשות יחד עם משרד עורכי דין המתמחה בתחום על מנת למקסם את הסיכויים שלכם לקבל זכאות לקבצת נכות.

מימוש זכויות ביטוח לאומי – איך מתחילים?

מימוש זכויות ביטוח לאומי דורש מכם מספר צעדים מיידים. צעד ראשון הוא הגשת התביעה לאחר שנאספו כל החומרים והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים. ככל שתגישו את התביעה יותר מהר, כך יגדלו הסיכויים שהיא תאושר. אתם צריכים להיות מוכנים לתהליך ארוך, שיכול לכלול מספר ועדות רפואיות, הגשת ערעור והחמרה על מנת לקבל את האישור המיוחל. חשוב לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים לתביעה שלכם, כגון חוות דעת רפואית ודו"חות רפואיים ולהיות מוכנים לשאלות רבות  בוועדה הרפואית, אשר עשויה לחקור אתכם בצורה מעמיקה לגביה הנכות הרפואית שלכם. אנחנו במשרד עורכי דין שרונה ברנבוים יכולים לסייע לכם בכל שלב בתהליך התביעה נגד ביטוח לאומי ולמקסם את הסיכויים שלכם לקבל אישור זכאות לקצבת נכות זמנית או לצמיתות.

מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי

לקבלת מידע נוסף על מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי וייעוץ משפטי לתהליך שלכם, צרו איתנו קשר דרך מספר הטלפון המופיע באתר ואנחנו במשרד עורכי דין שרונה ברנבוים נשמח לספק לכם את כל המידע הרלוונטי למקרה שלכם ולתאם עבורכם פגישה כבר לימים הקרובים.

שתף את המאמר: